Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Landcode invoeren


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

EU-regel voor truckers zorgt voor 300 ton extra CO2-uitstoot per dag
 

Vanaf 2 februari moeten alle trucks in heel de EU bij iedere grensovergang stoppen, de landcode veranderen en dan mogen ze pas doorrijden. Volgens brancheorganisatie Transport & Logistiek Nederland kost dat tijd én brandstof. Voordat de vrachtwagen weer 80 kilometer per uur rijdt, heeft-ie 3,2 kilo CO2 uitgestoten. TLN heeft becijferd dat het alleen al bij de Nederlands grens om 96.000 vrachtwagens per dag gaat. ,,Dat is dus 307.000 kilo extra CO2 per dag. Evenveel als de jaarlijkse uitstoot van vijftien huishoudens’’, zegt Bart van Pagée van TLN.

 

bron: AD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Dokus:

Stoot een vrachtwagen dan minder CO2 uit buiten de spits?

 

 

Misschien iets beter lezen.

 

Over het algemeen moet een vrachtwagen ( net als een personenwagen) iets vaker afremmen en weer op snelheid komen dan buiten de spits.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Quincy:

Maar ik snap het probleem niet helemaal.

 

Als je de grens over gaat krijg je een berichtje van je telefoon provider met welkom in......  En zo'n smart tacho weet dat niet?

DE smart tacho blijkbaar wel.

Maar lang niet iedere auto is al met een smart tacho uitgerust.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei steenhaas1:

Boodschappen autootjes zijn nog vervuilender dan een truck, die komen (bijna) nooit op temperatuur. Die maar helemaal verbieden/elektrificeren dus. 😉

Dat gebeurd dan ook, nieuwe boodschappenautootjes zijn al schoner, over tien tot twintig jaar elektrisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei _alain_:

Ja, want dan moet je minder optrekken en afremmen. Dus minder uitstoot.

Dan ook maar niet meer op 60 kmpu wegen rijden met al die &%$drempels.
Trek je op naar 60 kmpu en 600 meter verder weer een drempel waar je met hooguit 30 kmpu over kan, dan
weer naar de 60 en 800 meter verder weer hetzelfde geval.

Hier in Bernheze heeft men destijds ook tussen de 200 en 300 drempels in het buitengebied aangelegd.
Daar kon je met de luxe auto ook niet met 60 over want dan werd je gelanceerd.
Een ondernemer heeft dat aangevochten, met als resultaat dat alle drempels weer
aangepast moesten worden zodat je er met 60 over kon.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei kiepenboer:


Daar kon je met de luxe auto ook niet met 60 over want dan werd je gelanceerd.
Een ondernemer heeft dat aangevochten, met als resultaat dat alle drempels weer
aangepast moesten worden zodat je er met 60 over kon.

Er zijn ook voorschriften hoe drempels aangelegd dienen te worden, als men daar van af wijkt kan je ze dus wel volgens de richtlijnen maken.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

De nacht is voor de hoeren,,,,,,( en voor de kieppenboeren):banaan::D

Ik rij af en toe nog wel eens s,nachts als het niet ander kan europeaan,
Maaja als je de 50 voorbij bent hoef je niet meer zo vroeg te beginnen, en zodoende zit ik wat vaker
achter in de rij als er een paar auto,s geladen worden.
Zoals vanmorgen moest de eerste in Ambt-Delden om 5.00 laden en die is om 3 uur gestart, en ik no 6 hoefde pas om 10.00 te laden.
Morgenvroeg moet de 1e van de 3 er om 4.30 zijn en ik ben no 3 om 7.30 hier een half uurke van thuis.

Maar sommige chauffeurs laden graag vroeg, en daar ben ik niet jaloers op😁

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Nou, de voorspelde chaos is uitgebleven.

Zie wel een aantal collega,s er af gaan bij de grens en aan hun tacho pielen.

Maar de meesten tuffen vrolijk door.

Ben er ook achter gekomen dat de landcode van Frankrijk in de tacho, geen FR is😁

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden